måndag 4 november 2013

På plats i Danmark!

Äntligen på plats i tapetfabriken! Efter en sex timmars bilresa igår, som blev riktigt trevlig tack vare en super rolig ljudbok, "En man som hette Ove" tror jag att den heter, så var det skönt att vara på plats i Naestved.

Tapetfabriken ligger ute på landet mitt ute på några åkrar. Passar bra eftersom By Lindholm också håller till på landet, känns lite som hemma, fast utan våra charmiga får!

Nu har i alla fall den första designen kolorerats och trycks just nu. Det är riktigt kul att vara så här långt in i processen :) Tänk att det är tre år sedan jag kom hit första gången och tryckte min abolut första tapetkollektion "kompis". Då var jag helt ny i tapetbranschen och hade mycket att lära mig, allt var ju nytt! Nu kan jag en hel del, men visst finns det mycket kvar att lära, sån tur är!

Finally here at the wallpaper factory! After a six-hour drive yesterday, it felt really good to arrive to Neastved in Denmark.
The factory is located in the countryside in the middle of some fields.situated in the middle of some fields on the Danish countryside. Well suited, since By Lindholm also is situated in the countryside, but in Sweden. Feels a bit like home, with the exception of our charming sheep missing!

Now, I have colored the first design and it is printed right now. It feels very good to be this far in the process :) Imaging there are three years now, since I came here for the first time and printed my very first collection "kompis". Then, I was a rookie in this business and had a lot to learn, everything was new for me! Now, I certainly have more knowledge, but still things to learn, luckily!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar