torsdag 16 januari 2014

Snart dags!

Mycket har hänt sedan mitt senaste inlägg, vilket inte är så konstigt, det var ju tyvärr ett tag sen sist. Det har varit mycket arbete med att fotografera härliga miljöbilder till tapetboken vilket är jättekul, men tidskrävande.
Först ska tapeten upp på väggen, vilket är rätt roligt, för det är först då som jag verkligen får se slutresultatet! Jag har blivit riktigt snabb på att hänga tapeter, så här efter tredje boken! Sedan skall det möbleras. Vissa möbler åkte jag till Mio-butiken i Alingsås för att låna, tusen tack till er, alltid gulliga och hjälpsamma, andra mindre leksaker och barnmöbler hade jag fått låna från Jabadabado och Kid´s concept. Också supersnällt och extra kul med svensk design, som dessutom passar superbra till kompis tapeterna! När allt såg bra ut, så var det bara att knäppa några bilder, om det inte skulle vara med fina barn på bilden vill säga. I så fall blev det snarare ett par hundra! Allt för att hitta den perfekta bilden. 15 olika rum med olika tapeter och inredning tar sin lilla tid.
Sedan följde det roliga arbetet med att välja ut bilder och arbeta fram en fin layout och utsida till tapet boken. Allt levererades sedan till en bok-tillverkare i Nederländerna.
Lite jullov hans med innan jag åkte till Frankfurt för att ställa ut på Heimtex, Europas största tapet-mässa. Där träffas leverantörer och distributörer från hela världen och nu jobbar jag för fullt med att återkoppla till alla de som visat intresse för kompis no. 2, som den nya kollektionen heter. Hoppas på att komma ut till några länder till redan under våren, men vi får väll se.

Så här, en månad före lanseringen i Sverige, blir det också en del arbete med PR. Press meddelandet gick ut igår och nu letar jag efter kontakter inom TV för att fösöka få med mina tapeter i något inredningsprogram. Hemsidan skall uppdateras också, så det finns alltid att göra :)

Cool city tapet med full aktivitet i hamnen! Silver efftekt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar